justeja

Hade en liten debatt igår med pappsen och farfar..

Vi diskuterade om det var rätt eller ej att säga "neger". Jag tycker INTE man ska säga det, det låter helt fel, man säger mörkhyad samma sak som viting haha. Pappa och farfar som typ har levt sen stenåldern (iallafall farfar) haha och vi vita heter egentligen koishider eller nu vafan det var.. Farfar säger att när han gick i skolan så kom det 2 negroider och alla i skolan vart jätteglada när dom fick höra det, dom var typ franska? och farfar och alla hans kompisar tyckte det var jätte ballt. På den tiden fick man säga neger och alla tyckte det var helt okej med det. MEN jag tycker inte det haha, jag säger NÄSTAN alltid mörkhyad haha, som när jag skrev till en kompis (som skulle veta vart jag hade sett honom) så sa jag att jag såg honom vid centrum och han var med en mörkhyad, då sa han; aaaaaa thats my nigga homie!

jaja alla har väl olika åsikter om det :) Vad tycker ni?
jag har många mörkhyade vänner som jag brukar kalla för Niggaa, men alla dom vet att det är på skämt haha jag brukar också säga "im black in my soul" och ja, jag vet att jag är töntig haha..

Kommentarer
Postat av: jenna

Vad tycker du om min nya header?

http://jennaoberdieck.blogg.se

2010-02-11 @ 10:15:50
URL: http://jennaoberdieck.blogg.se/
Postat av: bea

jag tycker det handlar om känslan bakom ordet. neger är att väldigt laddat ord pga slaveriet och saker runt det. men säger man det med kärlek kan det ha en helt annan innebörd.

fin blogg förresten :)

2010-02-11 @ 15:16:53
URL: http://beatriceklingvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0