kuperade öron och svans..

Förr tyckte jag att kuperade öron var skit snyggt, tills jag visste att dom inte var födda med det! När jag var lite yngre typ 13 eller något så kolla man på tv och såg massa hiphop filmer med kuperade doberman, amstaff, grand danois aa ni vet. Jag tyckte det var jätte fint och ville därför ha en sån hund, en doberman med kuperade öron och svans!

Fick reda på för typ 3 år sen att hundar inte är födda med uppåtstående öron eller är svanslös, aa inte doberman iallafall (ville ha en förut!)
Man skär bort nästan halva örat på hunden om inte mer och sen bandar man in öronen i bandage sedan låter man dom stå uppåt i jag vet inte hur länge, men någon månad kanske?
Det är mycket vanligt att hundar födds med stubbsvans, det är inget fel med det. Men varför kupera en svans? det är ju bara djurplågeri, tänk så kunde man tänka så med bebisarna. Aa min bebis är inte tillräckligt "fin" för att vara en bebis, vi skär bort armarna! aa eller något sånt.. Nej jag tycker det är onödigt att göra det, det är bra att det är förbjudet här i Sverige, jävligt bra!





Men visst, jag kan erkänna att det är snyggt med kuperade öron. Men myyyyycket finare med naturliga öron!
Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv kunna göra såhär mot en hund, ALDRIG!!!!
Blir förbannad..


Hundar som också blir plågade av "elstötshalsband" eller nu vad det heter, asså tänk er att såfort ni springer (hunden typ drar i kopplet) så får ni en fet jävla elstöt i halsen, jag förstår verkligen inte hur folk tänker. Samma sak med stackelhalsband med taggar eller piggar (eller nu va man ska säga) inåt. Nej orkar inte skriva mer om det här, blir så pissed off!

Hittar ingen bild på elhalsband, men aa, jag tycker synd om alla miljontals hundar som lider.
Tycker mer synd om hundar som lider än människor, människorna har iaf en talan det har inte hundar.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Man skär bort nästan halva örat på hunden om inte mer och sen bandar man in öronen i bandage sedan låter man dom stå uppåt i jag vet inte hur länge, men någon månad kanske?"



HAHA! är du helt jävla dum i huvudet eller? MAN SYR JU FÖR I HEVLETE IHOP ÖRONEN INNAN BANDAGET! OCH SÅ HAR MAN KVAR BANDAGET TILLS DET LÄKT! fyfan vilken dum jävel du är. borde du inte skaffat lite info innan du snackar massa skit? snorvalp!

2010-10-31 @ 05:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0